راهکارهای نجات آب کشاورزی

 راه کارهای پیشنهادی برای مقابله با بحران آب در بخش کشاورزی :

1)افزایش راندمان آبیاری  
2) استفاده از روشهای آبیاری مناسب(تحت فشار) 
3)پوشش کانال های آبیاری 
4)اصلاح نظام تخصیص آب بر اساس نیاز کشاورزی و مصرف شرب 
5)دولتی شدن تمام چاههای آب کشاورزی
6)استفاده از پسابهای تصفیه شده 
7)استفاده از آبهای شور 
8)بها دادن به ارزش اقتصادی آب 
9)حفاظت از منابع آب در برابر آلودگی 
10)پایش و نظارت مستمر بر مصرف بهینه آب و به حد اقل رساندن تلفات آب در تاسیسات آبرسانی و ارتقای مدیریت تقاضا.

ادامه نوشته

آب مجازی

وابستگی انسان به آب نشان می‌دهد که نیاز آبی برای تولید غذا به‌مراتب بیشتر از نیازهای شرب است؛ 2 تا 4 لیتر آب در روز برای نیازهای بیولوژیک (آب آشامیدنی) در زنده ماندن انسان کافی است در حالی که 1000 مرتبه بیشتر برای تولید غذا آب لازم است. این دلیلی است که چرا مفهوم آب مجازی در زمانی که ما در مورد تولید غذا صحبت می‌کنیم اینقدر مهم است. بنا به تعریف: آب مجازی آبی است که در فرایند تولید یک محصول کشاورزی یا صنعتی نهفته است و به‌طور واقعی احساس نمی‌شود، بلکه به‌طور مجازی حس می‌شود. برای مثال برای تولید یک کیلوگرم گندم به  بیش از هزار لیتر آب نیاز داریم. برای گوشت قرمز نیز به ۵ تا۱۰برابر بیشتر آب نیاز داریم.

 

 

ادامه نوشته

آلودگی آب

آلودگی آب عبارت است از افزایش مقدار هر معرف اعم از شیمیایی ، فیزیکی یا بیولوژیکی که موجب تغییر خواص و نقش اساسی آب در مصارف ویژه‌اش شود.

 

آب مهمترین و بنیادی‌ترین عامل حیات موجودات زنده است از این نظر جلوگیری از آلودگی آب نیز به همان نسبت مهم و مورد توجه می‌باشد عوامل آلوده کننده آب بسیار گوناگون‌اند و می‌توانند هم منابع آب های زیر زمینی و هم آبهای سطحی را آلوده کنند....

ادامه نوشته

هر قطره ارزشمند آب!

بسیاری گمان می کنند ردپای آب انسان به میزان آبی که در طول روز نوشیده و یا برای شست و شو استفاده کرده، محدود می شود. این در شرایطی است که موارد مذکور تنها حدود پنج درصد مجموع آب مصرفی ما را شامل می شوند.

 


بقیه ردپای آب انسان به صورت غیر مستقیم با مواردی مانند محصولات کشاورزی به عنوان خوراک دام، تهیه موادی برای تولید لباس و یا تولید نان و نوشیدنی در ارتباط است.

از حقایقی تکان دهنده درباره آب که ممکن است از آنها آگاه نباشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ادامه نوشته

سدهای زیرزمینی امکانی برای استحصال ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب

روش های ذخیره آب به وسیله مهار آب های زیرسطحی در مناطق خشک هزاران سال قدمت دارد.

در چند دهه اخیر این روش ها در بسیاری از نقاط جهان مورد توجه محققان قرار گرفته است. سدهای زیرزمینی به صورت موانعی است که در زیر سطح زمین برای مهار جریان های آب زیرسطحی در آبرفت طبیعی ایجاد می شود. این موانع می تواند به صورت موانع فیزیکی یا هیدرولیکی باشد. معمولاً ایجاد موانع هیدرولیکی در مجاورت سفره های آب شور در کنار دریا، با هدف سد کردن پیشروی آب شور دریا و حفاظت از سفره های آب شیرین در مجاورت آب شور انجام می گیرد.

ادامه نوشته

ایجاد شهرک‌های مدرن کشاورزی از راهکارهای مدیریت آب

مدیر عامل شرکت اب و فاضلاب استان مرکزی در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان، ضمن اشاره به مصرف 110 میلیون مترمکعبی آب شرب در استان، افزود: از تعداد 200 منبع آبی در استان، طی زمستان حداقل تولید آب به سه هزار و 600 لیتر در ثانیه و در تابستان به پنج هزار و 650 لیتر در ثانیه می‌رسد.
ادامه نوشته

 میزان پرت آب در بخش کشاورزی لرستان‌ 70 درصد است

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: میزان پرت آب در بخش کشاورزی 70 درصد است.

مختاری در گفت‎وگو‌ با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، اظهار کرد: این میزان پرت آب در سیستم سنتی وجود دارد و در صورتی که از سیستم تحت فشار استفاده شود، راندمان آب بالاتر می‎رود.

وی با اشاره به اینکه میزان پرت آب در بخش شرب مربوط به آبفا است، افزود: در بخش صنعت پرت آب خیلی کمتر و راندمان بالاتر است، زیرا باید اب برای مصارف مشخص و خاص استفاده شود

ادامه نوشته

مسابقه مصرف آب متوقف شود !!!!!!!!!!

قائم مقام وزیر نیرو با اسفناک دانستن ذخایر آبی کشور، خواستار متوقف کردن مسابقه مصرف آب شد و گفت: در یک دوره 5 ساله امکان مدیریت آبی در کشور وجود دارد اما برای تامین آب در 20 سال آینده نیازمند برنامه ریزی و نگاه جدی هستیم.


ستار محمودی در گفتگو با مهر درباره وضعیت نامناسب منابع آبی کشور و تحلیل مرکز پژوهش ها از گزارش بین المللی بحران آب در ایران گفت: اگر برای یک دوره درازمدت و حتی 100 ساله بخواهیم موضوع آب را بررسی کنیم، اگر روند مصرف آب تغییر نکند و سرمایه گذاری ها نیز همین باشد، قطعا وضعیت آینده آبی کشور اسفناک خواهد بود.

ادامه نوشته

دستاوردهای طرح نجات آب کشاورزی در نمایشگاه بین المللی صنعت آب ارائه می شود

همزمان با برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب طی روزهای پانزدهم تا هجدهم آبان ماه امسال، نمایشگاهی از دستاوردهای اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب برپا می شود.

ادامه نوشته

سال ۱۴۵۰، شاید پایان عمر منابع آبی ایران

کارشناسان عمر منابع آبی ایران را تنها ۶۰ سال برآورد می کنند .آن ها معتقدند که سالانه ۴۳۲ میلیارد متر مکعب بارش در کشور انجام می شود که ۲۸۰ میلیارد متر مکعب آن به جو باز می گردد و در واقع از دسترس خارج می شود و فقط ۱۱۵ میلیارد متر مکعب آب برای مصرف باقی می ماند. کارشناسان حوزه آب بر این عقیده اند که فقط برای یک چهارم آب های کشور برنامه ریزی می شود، در حالی که می توانیم با روش های مناسب استحصال آب، از ظرفیت موجود استفاده بهینه کنیم.
ادامه نوشته

سامانه پایش توزیع آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی کشور به صورت آزمایشی راه اندازی شد

بهره برداری آزمایشی از سامانه پایش توزیع آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی به عنوان نخستین سامانه جمع‌آوری و نمایش اطلاعات اندازه‌گیری جریان آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی، با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، آغاز شد.

در نشستی که امروز - سه شنبه بیست و ششم شهریورماه - به مناسبت راه اندازی این سامانه با حضور جمعی از معاونان و مدیران شرکت برپا شده بود، مدیر کل دفتر بهره‌برداری از تأسیسات انتقال و توزیع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، به معرفی سامانه پرداخت.
ادامه نوشته

چهارمین گردهمایی گروه های گشت و بازرسی منابع آب استان برگزار شد

چهارمین گردهمایی گروه های گشت و بازرسی منابع آب استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، حسن کیخسروی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت، در این گردهمایی با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی به دلیل خشک و نیمه خشک بودن آن آب ارزش بیشتری نسبت به سایر استان ها ایفا می کند، گفت: شما ناجیان آب در استان هستید و حفظ و صیانت از آب بر عهده شما است. بنابراین ارزش کار خود را بیشتر بدانید و از این جانمایه بشری بهتر حفاظت کنید.

ادامه نوشته

کاهش نزولات جوی؛ علت اصلی افت ورودی آب به سد دوستی

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان خراسان رضوی گفت: تاکنون کاهش نزولات جوی عامل اصلی افت ورودی آب به سد دوستی بوده است .


مهندس محمد حسین جعفری این مطلب را در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در محل مخزن یک میلیون متر مکعبی واقع در کیلومتر 22 جاده مشهد - سرخس برگزار شد، اعلام کرد.
در این بازدید، مدیران پروژه مخزن یک میلیون متر مکعبی، با ارائه توضیحاتی درباره طرح، به پرسش های خبرنگاران درخصوص چگونگی تأمین آب شرب شهر مشهد و وضعیت منابع آبی استان پاسخ گفتند.

ادامه نوشته

شمارش معکوس برای اعلام اسامی برگزیدگان مسابقات چهارمین سال اجرای طرح نجات آب کشاورزی در استان خراسان

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی اعلام کرد: اسامی برگزیدگان مسابقات طرح فرهنگی دانش آموزی نجات آب کشاورزی در استان خراسان رضوی به زودی اعلام می شود. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان، محمد دانش، مدیر روابط عمومی این شرکت، گفت: پس از داوری آثار دانش آموزان ارسالی از ادارات 47 گانه آموزش و پرورش که شامل آثار انتخاب شده در هر مدرسه می باشدآثار آاتنن، مطابق با آئین نامه مسابقات هفت گانه، بیش از 3400 اثر به دست دبیرخانه استانی رسیده که از این میان، آثار برتر پس از انجام داوری نهایی انتخاب خواهد شد و هدایایی برای تقدیر از این برگزیدگان توسط شرکت آب منطقه ای استان در نظر گرفته می شود. وی افزود: جوایز برندگان این مسابقات از طریق آموزش و پرورش استان توزیع خواهد شد. شایان ذکر است مسابقات طرح نجات آب کشاورزی در راستای اجرای نظام مشارکتی در رشته های روزنامه دیواری، نقاشی، نامه نویسی، عکاسی، وبلاگ نویسی، فیلم کوتاه و ساخت ماکت با موضوعات مختلفی پیرامون مسائل حوزه آب در تاریخ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

 منبع : سایت نجات آب کشاورزی خراسان رضوی

وزیر نیرو: درآمد تامین آب و برق کمتر از یک چهارم هزینه آن است


وزیر نیرو گفت: همه درآمدی که از تامین آب و برق کسب می شود، کمتر از یک چهارم هزینه های آن است.
 مهندس "حمید چیت چیان" در آیین تودیع و معارفه وزیران پیشین و جدید نیرو، اظهار داشت: صنعت آب و برق یک صنعت پرافتخار به لحاظ کارآمدی نیروی انسانی، کارآزموده، متخصص و توانمندی علمی بالاست.
 وی افزود: با این حال، درآمد صنعت تامین آب و برق کمتر از 25 درصد هزینه هایی است که بابت ارایه خدمات به مصرف کننده، صرف می شود و این بزرگترین ظلمی است که به صنعت شده است.

ادامه نوشته

دعا برای شفای تمام بیماران

برای پدر دوست عزیزمان که در بستر بیماری هستند از خداوند بزرگ شفای عاجل مسئلت می نماییم .
از شما کاربران گرامی درخواست میکنم این اذکار را برای سلامتی این پدر بزرگوار زمزمه فرمایید.باتشکر

یا مَنِ اِسمُهُ دَواء و ذِکرُهُ شفاء یا مَن یَجعَلُ الشَّفاءَ فیما یَشاءُ مِنَ الاشیاء

صل علی محمد و ال محمد واجعَل شَفائی مِن هذا الدّاء فِی اسمُکَ هذا ،

یا الله یاالله یاالله یاالله یاالله

یاالله یاالله یا الله یا الله یا الله

یا رب یا رب یارب یا رب یا رب

یا رب یا رب یا رب یا رب یا رب

یا ارحم الراحمین یا ارحم الراحمین

یا ارحم الراحمین یا ارحم الراحمین

یا ارحم الراحمین یا ارحم الراحمین

یا ارحم الراحمین

ابتکار یک ایرانی در پر کردن آب!

چیت‌چیان: آب و برق فعالیت‌های کشاورزی را تامین می‌کنیم

به گزارش ایسنا، حمید چیت‌چیان وزیر پیشنهادی وزارت نیرو که در دفاع از برنامه‌های خود برای رای اعتماد در صحن علنی مجلس صحبت می‌کرد با اشاره به ماموریت‌های وزارت نیرو گفت:پشتیبانی از توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، تامین آب و برق برای فعالیت‌های کشاورزی و ارائه خدمات زیرساختی به استان‌ها، سوخت‌رسانی و به کارگیری روزافزون از فناوری‌های اطلاعات می‌تواند جزو وظایف این وزارتخانه به شمار رود.
ادامه نوشته

تحول در حوزه آب با حضور وزیر پیشنهادی نیرو/ انتظار بالا از چیت‌چیان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون به وزیر پیشنهادی نیرو نظر مثبت دارد گفت:از وزیر پیشنهادی درخواست توجه ویژه برای ایجاد تحول در حوزه آب و ساخت نیروگاههای تجدیدپذیر با مشارکت کشاورزان و بخش خصوصی داریم

مصرف 92 درصد آب خراسان جنوبی در کشاورزی/ مکانیزاسیون حلقه گمشده در کویر

14سال خشکسالی پی در پی بحران بی آبی را در استان کویری خراسان جنوبی تشدید کرده و پایین آمدن سطح آب سفره های زیر زمینی این را گوشزد می کند که در نحوه استفاده از منابع آبی، مسیر اشتباهی را رفته ایم و امروز استفاده از سیستم های آبیاری نوین برای جلو گیری از هدر رفت بالای آب در بخش کشاورزی ضرورتی انکارناپذیر است.

ادامه نوشته

باور کنید فردا دیر است...

سرمقاله روزنامه خراسان - مورخ شنبه 1392/04/29

حتی تصور تشنگی سخت و دلهره آور است، تصور روزی که آب جیره بندی شود و ساعت ها منتظر جاری شدن مقداری آب در شیرها شویم. این درست است که این روزها هنوز به شرایط آن چنان دشواری که آب جیره بندی شود نرسیده ایم اما با وجود واقعیت های غیرقابل کتمان آیا نباید بسیار بیشتر از این ها نگران کمبود آب در کشور، استان خراسان رضوی و مشهد عزیز باشیم؟ شاید بیان چند عدد و رقم اعلام شده توسط مسئولان رسمی کشور قدری زوایای پنهان چالش کمبود آب را برای مسئولان و مردم عزیزمان روشن کند.

منبع : www.nejatab.com

ادامه نوشته

تصویر باران جامد برای رونق کشاورزی در مناطق خشک و کم آب

کشاورزان در کشورهای کم آب به زودی به راهکاری برای مبارزه با خشکسالی دست می یابند تا محصولات درحال پژمردن خود را با پودر آب احیا کرده و به کشاورزی خود رونق دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پودر آب که "باران جامد" نامیده می شود، شبیه شکر است و از یک ماده جاذب به نام پتاسیم پلی اکریلت تشکیل شده که از قابلیت جذب آب تا 500 برابر اندازه خود را برخوردار است.

ادامه نوشته

هفتمین اجلاس جهانی آب فروردین ماه 1394 در کره جنوبی برگزار می شود

هفتمین اجلاس جهانی آب، در روزهای بیست و سوم تا بیست و هشتم فروردین ماه 1394(مصادف با دوازدهم تا هفدهم آوریل 2015 میلادی) در شهر دائگو در کشور کره جنوبی برگزار می شود.




به گزارش شبکه خبری آب ایران، این اجلاس هر سه سال یک بار از سوی شورای جهانی آب و با همکاری سازمان های مرتبط در کشور میزبان برگزار می شود.
هدف از برگزاری این اجلاس قرار دادن آب به صورت پایدار در دستور کار بین المللی است. این اجلاس مکانی است که در آن جامعه آبی و سیاست گذاران و تصمیم گیران از تمام نقاط جهان گرد هم جمع شده و می توانند با یکدیگر کار کنند و به راه حل های مشترک دست پیدا کنند.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://worldwaterforum7.org/en مراجعه کنند.

منبع : www.nejatab.com

پنج ميليون متر مكعب آب از سد كوثر براي بخش كشاورزي رها سازي شد

'اسلام قدمي' در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران یاسوج ين ميزان حجم آب رها سازي شده را با دبي يكهزار و 900 ليتر در ثانيه برآورد كرد و افزود: در فصل بهار امسال تعدادي از كشاورزان مزارع دشت ليشتر اقدام به كشت صيفي جات بيشتر از حد معمول كرده اند كه نسبت به سهم آب بيشتر بوده است .
قدمي تاكيد كرد: در سال آينده هر كشاورزي اقدام به كشت صيفي جات مازاد بر سهم حقآب در مزارع پايين دست داشته باشد با جلوگيري از رها سازي موردي آب از سد ملي كوثر با مشكل كمبود آب مواجه خواهد شد.
مسوول بهره برداري و اجرايي سد كوثر گچساران ظرفيت ذخيره آب اين سد ملي كوثر را 580 ميليون متر مكعب برآورد و افزود: در بارندگي فروردين امسال، ذخيره آب اين مخزن بتوني در سال زراعي جاري به ظرفيت مطلوب رسيد و سرريز شد.
به گزارشباشگاه خبرنگاران یاسوج ، سد كوثر در 55 كيلومتري دوگنبدان مركز شهرستان گچساران قرار دارد كه بخشي از آب آشاميدني شهرستان گچساران و نيمي از آب آشاميدني استان بوشهر و بخشي از آب كشاورزي و آشاميدني استان خوزستان را نيز تامين مي كند.

تشکر

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

با سلام

ازهمه ی دوستان ، همکاران و آشنایان عزیزم که لطف داشتن و بهم تبریک گفتم نهایت سپاس رو درام

با آرزوی موفقیت برای همه ی شماتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

جاذبه گردشگری زیر آب


دنیای زیراب ما بسیار زیباتر از آنچه است که می توان فکرش را کرد اما کاهی انسان ها نیز جاذبه هایی به این دنیا زیبای زیر آب اضافه می کنند تا بهترین استفاده را از آن بتوان کرد. ایجاد مکان های جالب در زیر آب یکی از این کارهایی است که می تواند دنیای زیر آب را کمی بیشتر جذاب کند.

 
** مرداب توروک
در طی جنگ جهانی دوم زاپنی ها از منطقه ای به نام مرداب توروک به عنوان محلی برای نگهداری کشتی های جنگی استفاده می کردند. البته این منطقه در طی حملات آمریکایی ها به گورستان لوازم نظامی تبدیل شد. توروک دارای بیش از 60 کشتی و 275 هواپیمای ژاپنی است و ابزار جنگی زیادی در آن وجود دارد.
**آثار باستانی زیر آب
در 30 دقیقه ای شهر ناپل در ایتالیا و در ارتفاع 9 یا 10 متری سطح آب آثار باستانی وجود دارد که باعث جذب تعداد بسیار زیادی توریست می شود. این شهر زیر آبی نمادی از زندگی انسان در دنیا زیر آب است. به نظر می رسد یک شهر به طور کامل غرق شده است. در این شهر اگر غواص خوبی باشید می توانید به داخل ساختمان ها نیز بروید.
 
** معبد گمشده دریاها
در سال 1987 برخی از غواص ها با تعقیب کردن کوسه ها به یکی از بزرگترین جاذبه های زیر آب دست پیدا کردند این منطقه در ارتفاع نزدیک به 40 متری از سطح آب قرار دارد. بعد از تحقیقات مشخص شد که این منطقه مربوط به یک معبد گمشده در ژاپن است. دیوارها و کانال های آب قدیمی و همچنین سبک هرم وارانه این محل بسیار شگفت انگیز است. ژاپنی های همیشه در این منطقه احتمال وجود معبدی را می دادند اما هیچگاه نتوانسته بودند آن را پیدا کنند. قدمت این بنا نزدیک به 800 سال است.

** هتل در اعماق اقیانوس
در مسافرت ها غالبا شب را در هتل می گذرانیم حال فرض کنید شب را در هتلی داشته باشید که اتاق هایش زیر آب ساخته شده است. این اتاق های شیشه ای به شما این اجازه را می دهد که همیشه در هتل از زیبایی های دنیای ماهی ها بیشتر لذت ببرید. این هتل در مالدیو ساخته شده است که به عنو.ان یکی از جالب ترین هتل های دنیا شناخته می شود.
 
** پارک زیر آب
اولین پارک با مجسمه های شنی زیر اب در جزیره ای به نام گریندا ساخته شده است. این پارک به وسیله یک طراح انگلیسی به نام جیسون تیلور ایجاد شد و فضایی جالب را ایجاد کرده است. برای بازدید از این پارک باید حتما لباس غواصی به تن کنید و سپس به عمق 20 متری سطح آب بروید تا مجسمه های زیبای آن را ببینید.
 
** خوابگاه زیر آب
دریاچه مالارن در سوئد محلی است که یکی از حوابگاه های بسیار جالب دنیا بنا شده است. این خوابگاه که یک خانه بیار کوچ است از بخش روی آب و زیر اب تشکیل شده است. برای رسیدن به این خانه باید با قایقی از اسکله حرکت کرده و به محل خوابگاه رفت. این خوابگاه فضای زیبایی از کف دریا را نشان می دهد.
 
** اداره پست دریایی
یکی از جالب ترین اداره پست های دنیا را می توانید در اسکله ویلا در کشوری به نام "ونوتا" پیدا کرد. این اداره پست در فاصله 50 متری از ساحل و در عمق 3 متری قرار دارد. در این اداره پست مردم توانایی آن را دارند که کارت پستال های ضد اب را برای دوستانشان ارسال کنند



ادامه نوشته

تصاویری از شفافترین آبهای دنیا





جاری شدن دائمی آب زاینده‌رود راه نجات کشاورزان / احداث تونل‌های جدید تنها راهکار

اسفندیار امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مدیران استان تنها با استفاده از یک راهکار اصلی می‌توانند به خشکسالی‌ها و مشکلات ناشی از خشکسالی پایان بدهند، اظهار کرد: بازگرداندن آب به حوضه زاینده‌رود و مشخص شدن مالکیت حق‌آبه کشاورزان باید در دستور کار مدیریت استان باشد

ادامه نوشته

شرایط آبی کشور خوب نیست؛ صرفه جویی کنید

سرپرست معاونت امور آب و آبفای وزارت نیرو با تاکید بر این که شرایط در سال جاری مناسب نیست به طوری که تراز پوشش برفی در کشور کاهش یافته و این مساله نشان دهنده شدت گرما در منطقه است، گفت: در سال 91 سال خوبی را پشت سر گذاشتیم، اما با توجه به شرایط موجود باید توجه لازم از سوی مردم صورت گیرد
ادامه نوشته

تامين مناسب آب كشاورزي براي كشت بهاره

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از تامین مناسب آب کشاورزی برای کشت بهاره خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، محمد حاج رسولیها گفت : غیر از حوضه زاینده رود، امکان تامین آب کشاورزی برای کشت بهاره در سایر حوضه ها در حد سال گذشته و حتی بیشتر است.

ادامه نوشته