نجات آب کشاورزی

این وبلاگ با هدف افزایش آگاهی عمومی در زمینه حفاظت از منابع آب ساخته شد. امید به این که در این امر موفق باشیم. دوستان لطفا جز در مورد زعفران سوالات تخصصی نپرسید. چون اطلاعات کافی ندارم شرمنده تون میشم.

نجات آب کشاورزی

این وبلاگ با هدف افزایش آگاهی عمومی در زمینه حفاظت از منابع آب ساخته شد. امید به این که در این امر موفق باشیم. دوستان لطفا جز در مورد زعفران سوالات تخصصی نپرسید. چون اطلاعات کافی ندارم شرمنده تون میشم.

کشت آزمایشی چمن کم آب کویری

 

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی از کشت آزمایشی چمن کم آب فرانکنیا (چمن کویر) برای نخستین بار در فضای سبز شهری استان مرکزی خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از روابط عمومی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، عباس مظفری افزود: با تحقیقات انجام شده، بذر چمن فرانکنیا در مقایسه با سایر بذرها به آب کمتری نیاز دارد. وی اظهار داشت: با توجه به اقلیم نیمه خشک استان مرکزی جایگزینی گونه های علفی شورپسند در فضاهای سبز شهری در اولویت کار قرار دارد. چمن فرانکنیا به طور آزمایشی در سطح میدان اصلی پارک شهید رجایی اراک کشت شده و تحقیقات در خصوص سازگاری این گیاه علفی با اقلیم استان درحال انجام است و در صورت حصول نتیجه مطلوب می تواند به عنوان جایگزین چمن سبز در تمام عرصه های تزئینی و منظر سبز شهری توسط شهرداری ها کشت شود. مظفری، درباره مزایای دیگرچمن فرانکنیا تصریح کرد این گیاه علاوه بر سرسبزی و زیباسازی منظر شهری در جلوگیری از گرد و غبار نیز موثر بوده و ضمنا چون این گیاه خود را روی خاک پهن می کند نیاز به قیچی کردن ندارد و برای علوفه دام در زمستان نیز بسیار مقرون به صرفه و مفید خواهد بود. مدیر کل منابع طبیعی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: چمن فرانکینا یکی از جایگزین های خوب برای چمن های هلندی است و اخیرا کشور آمریکا با سرمایه گذاری ‪۲.۵‬میلیون دلاری مبادرت به کشت این گیاه در عرصه های سبز شهری کرده است.  

منبع: www.ihamps.com

نظرات 1 + ارسال نظر
hossein شنبه 10 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:19 ب.ظ http://2sibnet.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
تبریک میگم وبلاگ قشنگی داری شما توی اینترنت دنبال چی میگردید؟ (آهنگ،نرم افزار،بازی،تم،عکس،اس ام اس،کلیپ،فیلم،مقاله،ترفند،برنامه موبایلمطلب علمی،مطلب فرهنگی،مطلب سیاسی،مطلب مذهبی،مسائل جنسی،خرید محصولات از اینترنت)
میخوام وبلاگ دوسیب نت رو بهتون معرفی کنم که همه ی این موضوعات توش پیدا میشه، هر روز هم آپدیت میشه...
مهمترین موضوعاتی که هر روز آپدیت میشن: پرسش و پاسخ و آموزش مسائل جنسی و دانستنیهای لازم دختر و پسر، دانلود آهنگ های روز و نرم افزارهای جدید + اس ام اس های جدید
راستی خیلی هم دوست دارم که باهات تبادل لینک داشته باشم اگه موافق بودی خبرم کن منتظر حضور گرم و دوست داشتنیت هستم.
«.::دوسیب نت::.دانلود آهنگ،نرم افزار،اس ام اس،مسائل جنسی»
http://2sibnet.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد